Εξυπηρέτηση πολιτών

Με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών, ο ΟΠΕΚΑ έχει αναπτύξει μία σειρά από υπηρεσίες που διευκολύνουν την ενημέρωση των πολιτών και επικοινωνία τους με τον Οργανισμό.

Οι δυνατότητες εξυπηρέτησης για τους πολίτες είναι οι ακόλουθες:

Α) Ο πολίτης εξυπηρετείται με φυσική παρουσία στις Υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ μόνον κατόπιν ραντεβού. Τα ραντεβού μπορούν να προγραμματιστούν καλώντας χωρίς χρέωση στο τηλεφωνικό κέντρο 1555  ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας.

Β) Ο πολίτης ανά πάσα στιγμή μπορεί να αναζητήσει και να βρει όλες τις πληροφορίες που αφορούν στη χορήγηση επιδομάτων, αλλά και όλων των δικαιωμάτων που έχει στη διάθεσή του σε περίπτωση απόρριψης της αίτησής του, στην ιστοσελίδα του Οργανισμού www.opeka.gr, στο www.gov.gr, έχοντας παράλληλα και τη δυνατότητα συμπλήρωσης της φόρμας επικοινωνίας στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ.

Γ) Για οποιοδήποτε θέμα σχετικά με τα επιδόματα ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνεί με το πανελλήνιας εμβέλειας τηλεφωνικό κέντρο1555 χωρίς χρέωση, 24 ώρες το 24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο, με ελάχιστο χρόνο αναμονής.

Δ) Ο πολίτης μπορεί να ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων του και να παρακολουθεί την πορεία της αίτησής του, για τα επιδόματα για τα οποία έχει υποβάλλει αίτηση μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Ε) Σε περίπτωση που κάποιος πολίτης αδυνατεί να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο ή δεν έχει πρόσβαση σε αυτό μπορεί να απευθύνεται στα Κέντρα Κοινότητας του Δήμου στον οποίον κατοικεί. Στα Κέντρα Κοινότητας μπορεί να αναζητήσει πληροφορίες για τα εξής επιδόματα: Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, Επίδομα Στέγασης, Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων, Επίδομα Στεγαστικής Συνδρομής, Αναπηρικά Προνοιακά Επιδόματα και Επίδομα Γέννησης.  Στα ίδια Κέντρα Κοινότητας μπορεί να υποβάλλει το σύνολο των δικαιολογητικών που απαιτούνται για κάθε ένα από τα αιτούμενα επιδόματα και να πληροφορηθεί για την πορεία των αιτήσεων του.

Ζ) Όσον αφορά τις αιτήσεις οικονομικής ενίσχυσης Ορεινών και Μειονεκτικών Περιοχών και τις παροχές του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνον στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Περιφερειακές Υπηρεσίες ΟΠΕΚΑ

wdt_ID Περιφερειακή Υπηρεσία ΟΠΕΚΑ Νομοί Αρμοδιότητας
1 Κεντρική Υπηρεσία Αττική, Νησιά (πλην Κρήτης, Κέρκυρας, Λευκάδας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς)
2 Κεντρικής Μακεδονίας Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλης, Πιερίας, Σερρών, Χαλκιδικής
3 Κρήτης Ηρακλείου, Λασιθίου, Ρεθύμνης, Χανίων
4 Θεσσαλίας Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων
5 Δυτικής Ελλάδος Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας, Νήσοι –Περιφερειακές Ενότητες Ζακύνθου & Κεφαλονιάς
6 Ανατ. Μακεδονίας& Θράκης Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης
7 Στερεάς Ελλάδος Φθιώτιδας, Φωκίδας, Ευρυτανίας, Ευβοίας, Βοιωτίας
8 Πελοποννήσου Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας
9 Ηπείρου Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Άρτας, Πρέβεζας, Νήσοι –Περιφερειακές Ενότητες Λευκάδας & Κερκύρας
10 Δυτικής Μακεδονίας Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας
Περιφερειακή Υπηρεσία ΟΠΕΚΑ Νομοί Αρμοδιότητας

Εκτός από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών στην Αθήνα, βρίσκονται σε πλήρη και καθημερινή λειτουργία τα Κέντρα Κοινότητας παντού στην Ελλάδα.

ΚΕΝΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

Τί είναι τα Κέντρα Κοινότητας ;

Τα Κέντρα Κοινότητας είναι δομές πρώτης υποδοχής, οι οποίες παρέχουν ολιστική υποστήριξη στους κατοίκους του οικείων Δήμων, μέσα από την παροχή συνολικού πλέγματος υπηρεσιών που στόχο έχουν την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, όπως και την προώθηση στην απασχόληση.

Τα Κέντρα Κοινότητας λειτουργούν επί 8 ώρες ημερησίως, από Δευτέρα έως Παρασκευή, ενώ το ωράριο μπορεί να επεκταθεί και μετά τις 5 το απόγευμα. Κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας τους παραμένουν ανοικτά για τους πολίτες, ενώ είναι παρόντες τουλάχιστον δύο υπάλληλοι, εκ των οποίων ο ένας,  κοινωνικός λειτουργός.

Ποιες είναι οι αρμοδιότητές τους ;

Α) Υποχρεωτικές, που σημαίνει: 1) Υποδοχή, ενημέρωση, καταγραφή, υποστήριξη πολιτών κατά τη διαδικασία ένταξής τους σε κοινωνικά προγράμματα και 2) Συνεργασία με υπηρεσίες και δομές για τη διασύνδεση των πολιτών και την παραπομπή των αιτημάτων τους, καθώς και τη συνεργασία με την τοπική αγορά εργασίας για την προώθηση της απασχόλησης των ανέργων.

Β) Ενδεικτικές, που σημαίνει: 1) Υλοποίηση δράσεων που σχετίζονται με τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών 2) Κοινωνική ένταξη των πολιτών που περιλαμβάνει συμβουλευτική και ψυχοκοινωνική στήριξη.

Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των Κέντρων Κοινότητας αποτελείται από το άρθρο 4, του ν.4368/21.02.2016 και το άρθρο 2 της υπ’αριθμ.Δ14/15834/237/08.04.2019(ΦΕΚ 1344Β)ΚΥΑ

 Πού μπορώ να βρώ σε ποιο Κέντρο Κοινότητας ανήκω; 

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να βρείτε το Κέντρο Κοινότητας που σας εξυπηρετεί στην περιοχή της διαμονής σας. Ο πίνακας είναι διαδραστικός. Συμπληρώνετε την Περιφέρειά σας ή τον Δήμο σας και εντοπίζετε την διεύθυνση του Κέντρου Κοινότητας που σας ενδιαφέρει.

wdt_ID ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΗΜΟΣ ΟΔΟΣ Τ.Κ. ΤΗΛΕΦΩΝΟ EMAIL
2 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΑΒΔΗΡΩΝ ΣΕΛΕΡΟ ΞΑΝΘΗΣ 67100 2541355542 2541355532 2541355531 2541355530 kka@avdera.gr
3 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΟΜΗ) ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ 106 68132 2551026559
4 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΡΟΜΑ) ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΤΑΛΗ 2 68132 2551053043
5 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΑΡΡΙΑΝΩΝ ΦΙΛΥΡΑ 69300 2531352834-833-836 kentro_koinotitas_arrianon@0924.syzefxis.gov.gr
6 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ 68300 2553023480
7 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ 68300 2553023480
8 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΔΟΞΑΤΟΥ ΝΕΡΟΦΡΑΚΤΗ & ΚΑΝΑΡΗ 66031 2521352416 2521352433 2521352432 2521352431 kentrokoin@doxato.gr
9 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΙΣΟΓΕΙΟ ΠΑΛΑΙΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ 66133 2521057207
10 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΘΑΣΟΥ ΠΙΕΡ ΝΤΕ ΒΑΜΠΕΖ 7 64004 2593023284
11 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΙΑΣΜΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ 2 69200 2534024828
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΗΜΟΣ ΟΔΟΣ Τ.Κ. ΤΗΛΕΦΩΝΟ EMAIL