Ξένια Παπασταύρου: Η συμβολή του ΟΠΕΚΑ στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής. Άρθρο της διοικητού του Οργανισμού στο Liberal.gr

 

 

 

Ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) αποτελεί σημείο αναφοράς στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Ως έμπρακτη απόδειξη της ιδιαίτερης μέριμνας της κυβέρνησης για την υποστήριξη των πιο ευάλωτων συμπολιτών μας, είναι το γεγονός ότι είναι προικισμένος από τον κρατικό προϋπολογισμό με πλέον των 4 δισ. για το 2021 (3,4 δισ. το 2020 και 3,3 δισ. το 2019) και καλύπτει ανάγκες 2.4 εκατ. πολιτών παρέχοντας 23 επιδόματα.

Με κυρίαρχο σύνθημά του το «Στην υπηρεσία των πολιτών» επιδιώκει να υλοποιεί με τον αποτελεσματικότερο τρόπο την επιδοματική πολιτική της πολιτείας.

Το όραμα του κοινωνικού κράτους του οποίου ο ΟΠΕΚΑ είναι ένας εκ των εκφραστών και πυλώνων του, πηγάζει από το ίδιο το Σύνταγμα.

Τα δύο τελευταία χρόνια, όπου και κατέχω το αξίωμα της Διοικητού του Οργανισμού, υπό την εποπτεία της Υφυπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου, αναζητήσαμε και αναζητούμε διαρκώς λύσεις σε πραγματικό χρόνο. Στόχος μας είναι η ικανοποίηση των πολιτών από τις υπηρεσίες του Οργανισμού και η χρηστή διαχείριση του δημοσίου χρήματος.

Δημιουργήσαμε νέες παροχές, προγράμματα, νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης των πολιτών και ψηφιακές πλατφόρμες, ανταποκρινόμενοι κάθε φορά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Κτίσαμε και κτίζουμε υποδομές ώστε με αδιάβλητες διαδικασίες οι πολίτες να λαμβάνουν αυτά που δικαιούνται έγκαιρα, με αξιοπρέπεια και χωρίς ταλαιπωρία. Πιο συγκεκριμένα:

Στο πλαίσιο της αποϊδρυματοποίησης χορηγείται το Επίδομα Αναδοχής, ως ενίσχυση σε ανάδοχους γονείς, προκειμένου να ανταποκριθούν στην φροντίδα των παιδιών που αναλαμβάνουν.

Προηγήθηκε το Επίδομα Γέννησης το οποίο τέθηκε σε ισχύ την 01.01.20 και αφορά το ποσό των 2000 ευρώ για την αντιστροφή του δημογραφικού προβλήματος.

Μια άλλη παρέμβαση αφορά στην προστασία της πρώτης κατοικίας όσων επλήγησαν από την οικονομική κρίση και την πανδημία. Πρόκειται για το Πρόγραμμα των «Κόκκινων Δανείων» και το Πρόγραμμα «Γέφυρα» που όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ θα συνεχιστεί για ένα ακόμη τρίμηνο.

Επαναχορηγήθηκε το Επίδομα Ορεινών και Μειονεκτικών περιοχών που εκκρεμούσε από το 2018.

Με νομοθετική παρέμβαση, τον Νοέμβριο 2019, τέθηκαν σαφείς και ξεκάθαρες προϋποθέσεις για την παροχή του Επιδόματος Στεγαστικής Συνδρομής Ανασφάλιστων Υπερηλίκων και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δημιουργείται μετά από τόσο καιρό η ηλεκτρονική εφαρμογή πλατφόρμας που θα το υποστηρίζει. Μπορεί αυτή η παροχή να αφορά μικρή ομάδα συμπολιτών μας, όμως γι’ αυτήν, το επίδομα είναι καθοριστικής σημασίας για μια αξιοπρεπή διαβίωση.

Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να μπαίνουμε στη θέση των πολιτών που υπηρετούμε ώστε να αντιλαμβανόμαστε τι χρειάζονται.
Όταν ξέσπασε η πανδημία σπεύσαμε να διασφαλίσουμε την πρόσβασή των πολιτών στην ενημέρωση και την εξυπηρέτηση χωρίς φυσική παρουσία δημιουργώντας από τον Μάιο του 2020 ένα σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο πανελλαδικής εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας τις εργάσιμες ημέρες.

Από τις 29.07.2021, πλέον ως μέρος του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η εξυπηρέτηση διευρύνθηκε ακόμη περισσότερο λειτουργώντας 7 μέρες την εβδομάδα 24 ώρες το 24ώρο.

Επίσης, από τον Φεβρουάριο του 2020, προχωρήσαμε άμεσα στην καθιέρωση μίας απλής πλην σημαντικής απόφασης για τον πολίτη: Τη θέσπιση σταθερής ημερομηνίας καταβολής των επιδομάτων – η τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα. Αφουγκραστήκαμε την αγωνία των πολιτών οι οποίοι μη γνωρίζοντας την ακριβή ημέρα καταβολής του επιδόματος δεν μπορούσαν να προγραμματίσουν την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών.

Καθημερινά κοιτάζουμε προς το μέλλον αποσκοπώντας στον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του Οργανισμού. Για πρώτη φορά επιτεύχθηκε η ένταξη στο ΕΣΠΑ – Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μεταρρύθμιση του Δημοσίου Τομέα- με ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 1.674.420 δισ. το οποίο περιλαμβάνει ένα πλήρες σύνολο δράσεων για τον ψηφιακό και λειτουργικό μετασχηματισμό των διαδικασιών του Οργανισμού.

Και καθημερινά μαθαίνουμε από την επαφή μας με τους πολίτες. Κάθε παράπονο ή αστοχία, γίνεται αφορμή για να λύσουμε ένα πρόβλημα που αφορά και άλλους συμπολίτες μας. Ο πολίτης πρέπει να αισθάνεται τη μέριμνα του κράτους και κυρίως να νιώθει ότι εξυπηρετείται με σεβασμό και αξιοπρέπεια.

Δημοσίευση στο Liberal.gr την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021 

 

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Μετάβαση στο περιεχόμενο